Di 8.

Motor: Caterpillar 3516 DITA 1 570 kW, tjänstevikt 82 ton. Byggdes 1996-97.


Tillhör norska CargoNet.


Di 8.702 med 4 Euro 4000 i Rolvsøy 9 juni 2010
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme

Di 8.705 i Älmhult 26 februari 2011, nu utrustad med radiostyrning
Di 8
Foto: Felix Hubertsson

Di 8 på Älvsjö godsbangård 4/2 2006.
Di 8

Di 8.706 på Älvsjö godsbangård 11/7 2006.
Di 8

Di 8.707 i täten med 5 stycken Di 8 bakom, som är sålda till Lackenbury Steelworks i England. Här passerar de Dilling, för att dagen efter skeppas ut från Uddevalla - 29 januari 2012
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme

Di 8.707 i täten med Di 8.704, 8.718, 8.701, 8.711 samt 8.710? bakom, passerar Rolvsøy - 29 januari 2012
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme

NSB/CargoNet Di 8.715 i Lillestrøm 2009
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme

CargoNet Di 8.715 - 11 december 2011
Di 8 gick i transport från Trondheim till Uddevalla för transport till Storbritannien, dit fem Di 8 sålts. Utskeppningen skedde dagen efter (12/12-11)
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme

Motor på en Di 8 - 1999
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme

Di 8.717 - i Charlottenberg 1998
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme

Di 8.717 - i Charlottenberg 1998
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme

Di 8.718 - i Sandermosen 2005
Di 8
Foto: Knut Ragnar Holme


Startsidan Diesellok
Startsidan Järnväg